Endodoncja

Endodoncja jest działem stomatologii, który zajmuje się głównie leczeniem miazgi zęba, czyli siecią nerwów oraz naczyń krwionośnych znajdujących się w kanałach korzeniowych i komorze zęba.Choroby miazgi często objawiają się silnym bólem promieniującym np. do oka lub ucha. Zainfekowaną miazgę należy leczyć. Celem leczenia jest usunięcie drobnoustrojów z systemu kanałowego, żeby infekcja nie rozprzestrzeniała się dalej. Niestety,nie ma jeszcze metody pozwalającej na stuprocentowe wyeliminowanie tych drobnoustrojów, jednak nowoczesne techniki endodontyczne pozwalają na ich wystarczające usunięcie.

Mikroskop w endodoncji

Aby wykonać tak skomplikowane zabiegi, konieczne jest optyczne powiększenie operowanego pola za pomocą lup albo mikroskopu stomatologicznego.Wnętrze zęba to komora o wielkości 3×4 mm.Na tym obszarze znajduje się kilka ujść kanałów korzeniowych o przekroju ułamka milimetra,które ma wyleczyć stomatolog Legnica. Mikroskop ma za zadanie powiększenie leczonego obszaru i jego mocne oświetlenie.Możemy zajrzeć do wnętrza kanałów,ocenić ich długość i kształt,zlokalizować ewentualne przeszkody lub uszkodzenia,które widać jak na dłoni. Znalezienia mikrostruktur wewnątrz zęba nie da się wykonać bez conajmniej kilkukrotnego powiększenia.

Resekcja wierzchołka korzenia

Czasami dochodzi do zapalenia przyzębia i kości wokół zęba.Jeśli tradycyjne leczenie jest niemożliwe lub może być nieskuteczne,przeprowadza się resekcję wierzchołka korzenia zęba.W znieczuleniu dentysta przecina dziąsło i usuwa fragment kości wokół korzenia.Następnie wycina wierzchołek korzenia zęba wraz z ogniskiem zapalnym w tkance przyzębia,uszczelnia kanał i zszywa ranę.

Najważniejsze informacje

Zawsze pod ręką

Ikona symbolu listy cennika
Ikona lupy symbolizująca wyszukiwarkę